De verzending binnen Nederland is gratis voor bestellingen vanaf 100 euro.
De kosten voor verzendingen onder de 100 euro zijn voor jou en bedragen €3,95.

Veel gestelde vragen

Ik reken geen verzend- en/of retourkosten binnen Nederland bij een bestelling vanaf 100 euro.
Bij bestellingen onder de 100 euro reken ik €3,95 verzendkosten en komt het traceerbaar bij je aan.

Wanneer de bestelling verzonden wordt, kan je het pakket volgen via een track en trace code.

Geen schrik, de retourkosten zijn voor Happy – April bij een minimale besteding vanaf 100 euro. Ik vraag je enkel vriendelijk om de retourkosten (aangetekend verzenden a.u.b.) bij het terugsturen te betalen, gezien Happy – April geen gebruik maakt van een antwoordnummer.
Uiteraard krijg je deze kosten (€8,60) teruggestort bij het gehele bedrag dat Happy – April  je verschuldigd is.

De retourkosten voor verzendingen onder de 100 euro zijn voor jou en bedragen €3,95.

Alle tassen worden volledig met de hand vervaardigd en zijn stuk voor stuk unieke items, die in beperkte kleuroplages verkrijgbaar zijn. Door deze beperkte oplages kan het voorkomen dat mijn tassen in een bepaalde kleur en/of ledersoort snel uitverkocht zijn. Er zal echter snel weer een zelfde of andere tint op de webshop staan.

Gekochte producten mogen uiterlijk binnen 14 werkdagen na aflevering worden geruild of geretourneerd.
Retourneren is gratis bij besteding vanaf 100 euro. Bij besteding minder dan 100 euro zijn de verzend en retourkosten voor jou.

Je dient met het bijgezonden Retourformulier je bestelling te retourneren.
Na correcte ontvangst van de retourzending wordt het aankoopbedrag uiterlijk binnen 14 dagen op je rekening overgemaakt.

Ja, dat is momenteel mogelijk bij LOTZ in Zundert, Brandpunt & Dutch and Dare te Breda.
Ik vind het leuk als je langs wilt komen om te kijken hoe de tas je staat, dit graag wel op afspraak.

Download hier het Retourformulier in PDF.
(mocht je problemen hebben met het openen, stuur me dan een email).

Gekochte producten mogen uiterlijk binnen 14 werkdagen na aflevering gratis (bij besteding vanaf 100 euro) worden geretourneerd.
Retourneren graag in de originele en onbeschadigde verpakking naar mijn adres.
Na correcte ontvangst van de retouren wordt het aankoopbedrag (+ bij bestellingen v.a. 100 euro ook de retourkosten),  uiterlijk binnen 14 dagen op jouw rekening overgemaakt.

Ik accepteer alleen geretourneerde artikelen die:

  • in de originele onbeschadigde verpakking binnen 14 werkdagen na aflevering worden teruggezonden
  • onbeschadigd en ongebruikt zijn
  • een correct ingevuld retourformulier bevat
  • Bestellingen vanaf 100 euro: aangetekend verzonden zijn via PostNL
    (dit kost € 8,60 en krijg je later terug op je rekening gestort, bij bestellingen v.a. 100 euro)
  • Bestellingen minder dan 100 euro: traceerbaar verzonden zijn via PostNL, deze kosten zijn voor jou.

Op alle artikelen die je bij Happy – April koopt krijg je de wettelijke garantie.
Als je een beschadigd artikel hebt ontvangen of als het artikel binnen de garantieperiode kapot gaat, zal ik zorgen voor een passende oplossing.

LET OP: Neem vóór het retour sturen van het product contact met mij op. Ik zal mijn uiterste best doen om de klacht naar tevredenheid op te lossen.

Gebruik onderstaande velden alsjeblieft:

Leder is een natuurproduct wat door beweging soepeler wordt. Ik hou van dit natuurlijke karakter, een tas die leeft!
Verzorg je aankoop dan ook goed. Hieronder wat tips:

Oeps, foutje… Is je lederen handtas toch vuil geworden? Dan adviseer ik je droog te reinigen, omdat dit de zachtste manier van reinigen is. Is je tas heel erg vies, borstel ze dan eerst schoon of gebruik een licht vochtige doek om het ergste vuil te verwijderen. Na het reinigen is het raadzaam om je tas opnieuw te impregneren tegen vocht en vuil.

Je kan je lederen tas preventief beschermen tegen invloeden van buiten af: Spray je tas regelmatig in (vanaf ongeveer 20 cm afstand). Je kan beter regelmatig licht sprayen, dan in één keer teveel sprayen.

 Je kan kiezen voor een transparant verzorgingsproduct. Om eventuele beschadigingen of de kleur van het materiaal op te frissen kan je beter een gekleurd verzorgingsproduct gebruiken.

Gladleder – gemaakt van de bovenzijde van de huid, ook wel nerfzijde genoemd – kan je het best impregneren met een lederspray.

Nee liever niet! Spuit geen parfum, haarlak of dergelijke op je lederen tas, want die beschadigen het leer. Gebruik nooit ofte nimmer zeep of chemische producten op leder.

Overwinteren van je tas: Lederen tassen berg je best op in een katoenen zak: een materiaal dat kan ademen. Gebruik vooral geen plastic om je lederen tas in te bewaren, het moet altijd op een goed geventileerde, droge en koele plek zijn.

Hij zit er liever niet warmpjes bij! Tot slot, teveel warmte kan ertoe leiden dat het leder van je tas gaat barsten, dus houd je tas weg van overmatige warmtebronnen.

 

Ruil- en retourvoorwaarden

De onderstaande voorwaarden gelden voor het retourneren of ruilen:

  • Retourneren uitsluitend per post binnen 14 werkdagen na leverdatum
  • Het product is ongedragen
  • Het product zit in de originele verpakking met het bijhorende materiaal
  • Er zijn geen beschadigingen en/of vlekken op het product aanwezig
  • Er is niet geprobeerd een gebrek te herstellen
  • De kosten van het retourneren zijn voor de Happy – April bij bestellingen vanaf 100 euro.
    (Happy – April betaalt later de retourkosten terug)
  • De retourzending van een bestelling vanaf de 100 euro, moet via aangetekende post verstuurd worden via PostNL.
  • De kosten van een retourzending van een bestelling onder de 100 euro zijn voor jou.
  • Het verzendrisico is voor de klant
  • Een verkeerd geleverd product ontvangt Happy – April graag retour. Kosten zijn voor rekening van Happy – April
  • Onvoldoende of niet gefrankeerde retourzendingen worden door mij niet aangenomen
  • Product- en/of leverfouten dienen binnen 3 dagen na levering met omschrijving aan mij gemeld te worden
  • Indien niet aan deze ruil- en retourvoorwaarden is voldaan, dan behoud ik het recht om zendingen aan je terug te sturen en je de (verzend)kosten in rekening te brengen

Garantie

  • Happy – April garandeert dat de geleverde artikelen voldoen aan de gebruikelijke eisen en normen die daaraan gesteld kunnen worden en vrij zijn van gebreken
  • De factuur dient als garantiebewijs
  • In geval van een gebrek zal Happy – April het artikel kosteloos omruilen of herstellen
  • Er kan geen aanspraak worden gemaakt op garantie als gevolg van normale beschadiging, slijtage, opzet en/of nalatigheid
  • De hierboven genoemde garantie geldt gedurende de wettelijke garantietermijn.

Aansprakelijkheid

  • Aansprakelijkheid van Happy – April uit hoofde van een ondeugdelijke levering is in alle gevallen beperkt tot (alleen) het vervangen of herstellen van het artikel of tot het terugbetalen van ten hoogste het aankoopbedrag
  • Happy – April aanvaardt geen aansprakelijkheid voor schade als gevolg van wassen of andere vormen van behandelingen aan het geleverde artikel
  • Happy – April aanvaardt uitdrukkelijk geen enkele claim inzake gevolgschade in welke vorm dan ook
  • Happy – April is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van door derden begane opzet, schuld, nalatigheid of onoordeelkundig gebruik
  • Op alle rechtsbetrekkingen tussen jou en Happy – April is uitsluitend Nederlands recht van toepassing, ook indien aan een verbintenis geheel of gedeeltelijk uitvoering in het buitenland wordt gegeven of indien je in het buitenland woont

Klachten

Happy – April neemt iedere klacht serieus. Ben je niet tevreden over een door mij geleverd product en/of dienstverlening? Neem dan gerust contact met mij op via: info@happy-april.nl. Ik zal jouw klacht direct in behandeling nemen, uiteraard neem ik daarna zo spoedig mogelijk contact met je op.

Privacybeleid

Happy – April respecteert de privacy van de gebruikers van haar website. Door het aanmelden als nieuwe klant verleen je Happy – April toestemming de gevraagde gegevens op te slaan. De persoonlijke informatie behandelt Happy – April vertrouwelijk en wordt uitsluitend gebruikt om jouw bestelling zo snel en gemakkelijk mogelijk te laten verlopen. Door het aanmelden voor de nieuwsbrief van Happy – April verleen je toestemming om jouw persoonlijke gegevens en e-mail adres op te slaan om je in de toekomst te informeren over activiteiten en aanbiedingen van Happy – April. Persoonlijke informatie wordt onder geen enkele voorwaarde aan derden verstrekt, tenzij noodzakelijk ter uitvoering van jouw bestelling of op grond van een wettelijk voorschrift.

Veilig betalen

Veilig en gemakkelijk betalen staat bij Happy – April voorop. Al de transacties zijn beveiligd. Happy – April accepteert online betaling via iDeal.

Betalen met iDeal

Met iDEAL kun je vertrouwd, veilig en gemakkelijk jouw online aankopen afrekenen. iDEAL is het systeem dat je direct koppelt aan jouw internetbankierprogramma bij een online aankoop. Om gebruik te maken van iDEAL hoef je, je niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken. Maak je gebruik van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers, dan kan je direct met iDEAL betalen. Je rekent dan snel en gemakkelijk af in de vertrouwde internetbetaalomgeving van jouw eigen bank.

 Levering via PostNL

Happy – April verstuurt alle pakketten aangetekend met PostNL Pakketservice. Ik streef ernaar jouw bestelling zo snel mogelijk te verzenden onder de volgende voorwaarden:

  • Verzending binnen 3 werkdagen is mijn streven
  • Bezorging  van dinsdag tot en met zaterdag
  • Wanneer aflevering niet mogelijk is, dan laat PostNL een bericht achter in jouw brievenbus

Vertraagde levering

Bij vertraagde levering streef ik ernaar binnen 3 werkdagen contact met je op te nemen.

Mij achter de schermen volgen? Schrijf je in en mis niets van mijn update via de mail.